Op teletekst 101 (ik ben van de oude stempel dus sommige paginanummers kan ik wel dromen) staan we als headline tussen items als Messi scoort drie keer voor Argentinië, Rutte III en de onafhankelijkheid van Catalonië. Maar liefst 150.000 volgers zien op facebook live Hoek de pinanties winnen tegen Lisse: De   ultieme ontknoping van de bekersoap. Dit is qua kijkcijfers een evenaring van lege en monotone commerciële tv-programma's op SBS 6, Net 5 of RTL 7.

Op prime time zijn we in beeld op het RTL nieuws van half acht en Nieuwsuur Sport van de NOS. Al zappend kom ik ons weer tegen op Hart van Nederland. Op FOX zie zie ik een verbitterde trainer van Lisse in gesprek met de niet te versmaden Hélène Hendriks. Op de regionale media zijn we ook niet weg te slaan: Omroep Zeeland, CTV en de PZC berichten voortdurend over deze memorabele penaltyreeks. Op de radio 1 zijn er reportages in Langs de Lijn en Omroep Max. Zelfs mondiaal staan we in de picture.

De letters WBB op ons shirt zijn nu even bekend als de VVD. Onze enthousiaste voorzitter van de supportersvereniging Jan Mieras groeit deze dagen uit tot een 'mediatycoon'; hij sleept zich van interview naar interview.De volgende herfstdag gaat het maar door, de verzadiging kent geen grenzen. Twitter ontploft nog steeds en ik haast me naar de Jumbo voor een bewaarexemplaar van de nummer 1 sportkrant van Nederland. Op dit papieren collectors-item prijken we in vol ornaat op de voorpagina van AD Sportwereld.

We staan tussen de mooiste sportfoto's van de week; wat komt er na foto's van achtereenvolgens Lionel Messi, Max Verstappen, Arjen Robben en Epke Zonderland….juist! Onze voorzitter ontvangt een telefonische felicitatie van premier Rutte.Ik knijp toch eventjes in mijn arm….deze roes is toch geen sprookje. Gelukkig worden we door die snor afgezeikt in Voetbal Inside. Ik ontwaak weer een beetje.

Hier kan geen peperdure provinciale of gemeentelijke overheidscampagne tegenop. Iedereen weet nu waar Hoek ligt…in de gouden driehoek tussen Boerengat, Mauritsfort en de Wulpenbek dus. Deze landelijke focus op Zeeuws-Vlaanderen krijgt aansluitend een filmisch vervolg met 'Weg van jou'. De kwaliteitskranten NRC Handelsblad, De Volkskrant en Het Parool roemen de film over de liefde voor ons landje apart. Het benadrukt op een mooie romantische wijze de verkeerde arrogante beeldvorming van die Ollanders waartegen wij al jarenlang met ons voetbalclubje heldhaftig strijden. Een compact en hecht gezelschap sponsors maakt dit al jarenlang mogelijk. Zij verdienen een uitbreiding van hun inspanningen. Alle (nieuwe) zeesluizen kunnen wagenwijd open gaan staan met stromende bijdragen richting Hoek. Potentiële sponsors in de Kanaalzone moeten nu toch wel wakker geschud zijn door alle aandacht!

LOEK ZEEGERS